THORP зазнав ще одного масивного удару, в результаті чого буде закрито завод по переробці відпрацьованого ядерного палива (ВЯП) в Селлафільді принаймні ще на кілька тижнів.
Роботи з переробки ВЯП були знов призупинені після аварії, в результаті якої в понеділок вийшли з ладу життєво важливі деталі устаткування.
Оператори Селлафільд заявляють, що витоку радіації не було і не трапилось нічого подібного аварії 2004 року, коли станція була закрита на три роки, а сума штрафів за загрозу здоров’ю і порушення правил безпеки склала 500,000 англійських фунтів.
Але, в результаті останнього інциденту, Селлафільд, що твердо йшов в фарватері заяви уряду, що “двері залишаються відчиненими” для майбутніх контрактів з переробки ВЯП, попав у скрутне становище.
Крім того, це сталося через тиждень після того, як профспілки робітників ядерної промисловості почали кампанію, тиснучи на суд, який розглядає позов, у зв’язку з початком переробки ВЯП і можливістю побудови THORP 2.
Аварія в понеділок сталася, коли тільки друга партія палива була перероблена після закриття заводу в квітні 2005 року.
Вантажопідйомник, навантажений високорадіоактивним паливом, зламався на шляху до єдиної котловини для розмелювання палива.
Представник заводу в Селлафилді, Алі МакКіббін, сказав учора: “Те, що трапилося – це розчарування і невдача, але це те, що має бути вирішене, і ми знаємо, що робити. Це механічна робота, ми маємо досвід такої роботи, і ми це зробимо якнайшвидше і у самий безпечний спосіб. Безпека є для нас головним пріоритетом”.
Вантажопідйомник це величезний агрегат, який транспортує паливо, що знаходиться у воді, з резервуару-сховища по нахиленій платформі до котловану, де паливо подрібнюють для остаточної переробки.
“В нас немає обмежень в часі стосовно того, скільки часу завод буде залишатися закритим, але можливо це буде тривати кілька тижнів. Нам треба оцінити те, що трапилося, чому це трапилося, і визначити обсяг інженерних робіт для ремонту вантажопідйомника.
Речник заявила: “Був проведений моніторинг для того, щоб переконатися, і зараз ми можемо підтвердити, що не було виявлено підйому рівня радіації і розвантаження пройшло без нарікань. .
Представники заводу Селлафілд не змогли сказати, чи буде аварія класифікована як радіоактивний інцидент, але не було ніяких даних щодо того, що мало місце пошкодження палива в вантажопідйомнику.
Не так давно THORP отримав дозвіл на поновлення робот після трирічної перерви.
І виробництво, і моральний стан робітників виведені на “робочий режим”, але остання аварія стала розчаруванням як для регуляторів, так і для власників конфіденційної угоди про розкриття, які очікують, що THORP сам скаже за себе на тлі тиску, який здійснюють профспілки.
Близько 1.000 людей працюють на заводі THORP, але підприємство також створило сотні робочих місць на заводі і за його межами.
Автор Алан Ірвінг