“Це справа енергетичних компаній висовувати пропозиції, виходячи з того, що не буде ніяких державних субсидій,”
На випадок, якщо думка була не повністю зрозумілою, Пітер Мендельсон (Peter Mandelson) ще раз підкреслив у липні:
“Ми не зможемо домогтися конкурентоспроможної [атомної] галузі роздаючи субсидії … наше завдання не роздавати субсидії. Наше завдання підтримувати однорідне конкурентне середовище.”
Конкурентне середовище займає погані позиції тяжіючи до атомних шахраїв. Важко повірити, але молодий тіньовий міністр на імення Тоні Блер (Tony Blair) та його нерозлучний соратник Роді Морган (Rhodri Morgan) запланували рекламний трюк із викриття “атомного податку” введеного злими Торі. Це було давно і амнезія з нами кумедно жартує. Розкішний Девід Лоурі (David Lowry) рік тому у коментарі Gardian звучав більш авторитетно, цитуючи Тома Берка.
“Уряд пообіцяв, що не буде ніяких субсидій на будівництво нових атомних установок. Проте ця обіцянка ніколи не викликала довіри, і вже зараз можна виявити ознаки відступу. У 2006 році уряд сміливо пообіцяв «переконатися, що усі витрати пов’язані із ядерними відходами оплачуються учасниками ринку». До 2008 року ця обіцянка піддалася мутаціям і передбачила більше нюансів: «Уряд [встановить] фіксовану ціну на одиницю [за] утилізацію відходів на момент видачі дозволу на будівництво станції». Це, фактично, покриє витрати на утилізацію ядерних відходів оператора та перекладе ризик перевитрат на платників податків.”
Я у боргу перед Девідом Лоурі за інформацію наведену нижче і Пітом Рошем (Pete Roche), який підготував захоплююче дослідження на тему нового “ядерного податку”.
Обіцянка про нульові субсидії була чинною лише на час, поки висихало чорнило на контракті вартістю 13 млрд. Як повідомляє і видання The Times і The Telegraph, енергетичні компанії заявили уряду про те, що їхні зобов’язання не використовувати державну допомогу на фінансування впровадження нових атомних станцій, яке становить 40 млрд., вже не реалістичні. В галузі існує консенсус, згідно із яким за відсутності допомоги будівництво нових реакторів не проводиться. Одним із обговорюваних варіантів є стягування податку, який буде включено у рахунки на побутове паливо, іншим варіантом є встановлення “мінімальної ціни” на вуглець.
Уряд зобов’язався не субсидувати нові атомні станції, проте галузеві джерела стверджують, що почалися переговори про те, як би вигадати “субсидії під іншим іменем”, що дозволило б уряду дотриматися своєї обіцянки про незастосування безпосередньої підтримки платників податків.
Один із обговорюваних варіантів передбачає встановлення “мінімальної ціни” на дозволи на викиди вуглецю, які повинні придбавати виробники вуглецю та газу, щоб покрити свої викиди. Цю ідею підтримує компанія EDF. Інший варіант передбачає, що споживачі будуть сплачувати податок включений у рахунки на споживання електроенергії, схожий на “зобов’язання за відновлюваними джерелами енергії”.
В даний час міністри готують новий енергетичний законопроект, який створить ще одні “зобов’язання” за рахунками, що дозволить оплачувати нові технології “збагаченого вугілля”. Джерела в енергетичній галузі підтвердили інформацію про те, що велися розмови про лобіювання ядерного податку, який буде включено у цей законопроект.
Очевидним є те, що більшість із варіантів надання підтримки виробництву з низьким вмістом вуглецю та атомній енергетиці вдарить по гаманцеві споживача, проте за оцінкою Джона Ларджа (John Large), незалежного консультанта з питань атомної енергетики, підтримка нових атомних електростанцій обійдеться населенню “значно більше” ніж 15 стягуваних для забезпечення субсидій на використання відновлюваних джерел енергії.
Департамент з питань енергетики та зміни клімату наполіг на відсутності планів на встановлення “мінімальної ціни” на вуглець, стверджуючи, що після того як наступного року введуть обмеження на постачання дозволів, ціни на вуглець будуть рости.
Ще одна недавно оголошена субсидія, передбачає урядове фінансування в розмірі близько 10млн. компанії «Rolls Royce», яка працює із компанією «Areva», на будівництво заводу з виробництва комплектуючих для атомних електростанцій. «Rolls-Royce» зазначила, що новий завод з виробництва комплектуючих матиме “тісні зв’язки” із Науково-дослідним центром атомних перспективних технологій (NAMRC), про створення якого уряд Великобританії повідомив у липні, і в якому компанія буде провідним промисловим партнером. Відкриття NAMRC очікується в 2011 році.
Уряд зобов’язався виділити близько 15 мільйонів на організацію NAMRC. Центр об’єднає 30 промислових партнерів, а також провідні університети в атомній галузі, і буде призначений стати “центральним елементом, який забезпечить відповідь британської системи постачання на зростаючий світовий ринок атомної енергетики”. Крім того, Виробнича консультативна служба (MAS) отримає 4 млн. на поширення своїх послуг на атомний сектор. MAS консультуватиме компанії, які працюють за межами атомного сектора, про те як вони можуть здійснювати поставки у цей сектор з наголосом на процеси суворої оцінки якості в галузі.
Платники податків також можуть бути змушені надати атомній промисловості комерційне страхове покриття. Приватні страховики відмовляються надавати повне покриття від ризику атомних аварій на кшталт тої, яка сталася на Чорнобильській АЕС. Така ситуація виникла через правила, передбачені міжнародним договором, підписаним Великобританією в 2004 році, які змушують атомних операторів розширити тип прийнятого ними страхового покриття. Страхування повинно покривати претензії за втрату життя, фізичні тілесні ушкодження та пошкодження або втрату майна терміном до 30 років з моменту нещасного випадку, на відміну від існуючого покриття терміном на 10 років, а сума покриття повинна зрости із поточних 140 млн. до 620 млн. за кожен об’єкт.
Її планували запустити 2025 року, але перший реактор запрацює не раніше 2029-го.
Жоден такий реактор у світі не був завершений у строк і в межах бюджету: у…
Найбільше занепокоєння викликають радіоактивні відходи: 80% респондентів вважають це головною проблемою атомної енергетики.
Дослідження ставлення населення до атомної енергетики провела агенція Info Sapiens на замовлення Екодії.
Україна прагне інтегруватися до Європейського Союзу, а там один із пріоритетів – Європейський зелений курс.
Нове положення несподівано відкрило шлях до закупівлі реакторного обладнання російського виробництва з Болгарії.