Компанія Exelon, найбільша атомна енергетична компанія США, використовує бочки Holtec для зберігання опроміненого ядерного палива на майданчиках своїх атомних реакторів. В 1999 та 2000 роках, Оскар Ширані, провідний аудитор з контролю якості компанії Exelon, в ході проведення перевірки контролю якості підприємств Holtec International (розробника конструкції бочок), Omni Fabrication, та U.S. Tool & Die (субпідрядників відповідальних за виробництво бочок) виявив численні «суттєві проблеми в конструкції та виробництві». Фактично, він виявив «серйозні недоліки» в самій програмі контролю якості. Проблеми були настільки серйозними, що Ширані добивався Наказу про припинення робіт на підприємстві виробника бочок до тих пір, поки не буде вирішено ці проблеми. Однак, натомість, його було звільнено з Exelon. За словами Ширані, ці недоліки в конструкції та виробництві означають, що структурна цілісність бочок Holtec є сумнівною та ненадійною, особливо це актуально в умовах теплового навантаження, як наприклад, під час серйозної транспортної аварії.
І хоча NRC спростувала стурбованість Ширані, інспектор сухотарних бочок Чиказького управління NRC Region III, Росс Лендсмен, відмовився підписати та затвердити резолюцію NRC щодо стурбованості Ширані, зауважуючи, що такий самий спосіб мислення призвів до катастрофи на космічному кораблі NASA. [1]
В вересні 2003 року він заявив: «На скільки я можу судити, Програма компанії Holtec з контрою якості є неефективною, а компанії U.S. Tool & Die взагалі не мають таких програми». [2]
Лендсмен додав, що реакція підрозділу NRC з регулювання атомними реакторами на зазначені суттєві проблеми була незадовільною і він передчасно закрив розгляд цих проблем.
Ширані стверджує, що усі існуючі бочки Holtec, деякі з них уже завантажені високорадіоактивними відходами, а також бочки, які лише зараз конструюються, як і раніше виготовляються із грубими порушеннями конструкторсько-інженерних норм (таких, як норми Американського товариства інженерів-механіків [ASME] і Американського національного Інституту Стандартів [ANSI]), а також правил NRC. Він приходить до висновку про те, що бочки Holtec «ніщо інше як смітникові контейнери», якщо їх не виготовляють у відповідності до Державних специфікацій США. [3]
Конкретні приклади порушень контролю якості та пов’язані з цим проблеми, про які говорить Ширані, зокрема такі:
Ширані підсумовує, що ці численні конструктивні та виробничі недоліки викликають сумніви щодо структурної цілісності бочок Holtec, особливо умовах теплового навантаження, як наприклад, під час серйозних транспортних аварій. Він також попереджає, що його восьмиденна перевірка показала лише невеличкий клаптик проблем, і фактично існує ймовірність існування інших додаткових проблем.
[1] Elizabeth Brackett, “Nuclear Controversy,” ” Chicago Tonight,” WTTW Channel 11 Television, Chicago, Illinois, January 29, 2004.
[2] J.A. Savage, “Whistleblower Alleges PG&E Proposed Dry Casks Slipshod,” California Energy Circuit, Vol. 1, No. 1, Berkeley, California, September 5, 2003.
[4] April 2002 NRC review panel memo, cited in J.A. Savage, “Whistleblower Alleges PG&E Proposed Dry Casks Slipshod,” California Energy Circuit, Vol. 1, No. 1, Berkeley, California, September 5, 2003.
* Цей короткий огляд підготував Кевін Кемпс (202-328-0002 ext. 14; kevin@nirs.org), фахівець з питань атомних відходів Служби з атомної інформації та ресурсів (Nuclear Information and Resource Service) у Вашингтоні, 22 липня 2004 р.
Її планували запустити 2025 року, але перший реактор запрацює не раніше 2029-го.
Жоден такий реактор у світі не був завершений у строк і в межах бюджету: у…
Найбільше занепокоєння викликають радіоактивні відходи: 80% респондентів вважають це головною проблемою атомної енергетики.
Дослідження ставлення населення до атомної енергетики провела агенція Info Sapiens на замовлення Екодії.
Україна прагне інтегруватися до Європейського Союзу, а там один із пріоритетів – Європейський зелений курс.
Нове положення несподівано відкрило шлях до закупівлі реакторного обладнання російського виробництва з Болгарії.